HTML

Infoporn

Az infópornó leleplezi a disznóságokat, a pucér információ pedig a közvélekedéssel szemben nem unalmas, hanem szép!

Facebookold!

Friss topikok

Linkblog

Különbség a dugódíj és a sarc között – infografika

Írta katoberger — 2012.06.29. 12:17

vh-2012-06-24-traffic_v1-jav2_1340961670.jpeg_600x1147

Tételmondat: a dugódíj forgalomcsökkentésre, levegőszennyezés csökkentésre, városi tömegközlekedés fejlesztésére alkalmas.

2009-ben rendelt a főváros tanulmányt a dugódíj vagy más néven behajtási díj 2013-as budapesti bevezetéséről, ennek a megállapításait vizualizáltuk. A témában mindenki anélkül hőbörög, hogy tudná, valójában miről beszélgetünk. Az infografikában a 800 Ft-os dugódíjból indultunk ki, mert 4-500 Ft mellett, semmiféle forgalmi hatása nem lenne a dugódíjnak, legalábbis az említett tanulmány szerint. Ez logikus, hisz 320 forintos BKV jegyár mellett, ki hagyná a kocsiját az út szélén.

Emellett a bevezetéshez hiányzik a megfelelő számú P+R parkolók kialakítása, a 4-es metró befejezése, a budai fonódó villamoshálózat elkészülte, az 1-es és a 3-as villamosvonalak felújítása.

A dugódíj ebben a formájában csupán egy újabb sarc lenne, az infografikában vázolt jótékony hatások nélkül.

Grafika megjelent a VH-ban, ahol szakértők is elmondják, mennyire oké Tarlós legújabb terve.

Az infografika fényében szerintetek?

A bejegyzés trackback címe:

https://infoporn.blog.hu/api/trackback/id/tr14618937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2012.06.29. 14:20:42

Nem rossz, de nem fizetne 250 ezer autós napi 800 forintot.
A dugódíj nem egy egyszerű eszköz, ha az lenne, akkor nem csak összesen HÁROM (!) európai városban használnák (London, Milánó, Stockholm)

És ugye ezt a 3 várost összes sem lehet hasonlítani tömegközlekedés, parkolók, ár/bér/jegyszínvonal kapcsán Budapesttel, ahol még mindig (2013-ban is!) lyukasztanod (!!!) kell a 320 forintos jegyedet, amivel nem is szállhatsz át.

katoberger 2012.06.29. 15:29:21

Igen a 250 ezres napi belépés valóban elrugaszkodottnak tűnik, a 2009-es számításban nem számoltak a benzinárak ilyen emelkedésével. Az a szomorú, hogy ezt a tanulmányt követnie kellett volna még további tanulmányoknak társadalmi egyeztetésnek, hogy kb. mostanra valódi és pontos számok alapján lehessen döntést hozni a kérdésben. Ehelyett vakrepülés lesz, sima einstand, és persze ugyanolyan dugó.
süti beállítások módosítása