Tételmondat: a dugódíj forgalomcsökkentésre, levegőszennyezés csökkentésre, városi tömegközlekedés fejlesztésére alkalmas.
2009-ben rendelt a főváros tanulmányt a dugódíj vagy más néven behajtási díj 2013-as budapesti bevezetéséről, ennek a megállapításait vizualizáltuk. A témában mindenki anélkül hőbörög, hogy tudná, valójában miről beszélgetünk. Az infografikában a 800 Ft-os dugódíjból indultunk ki, mert 4-500 Ft mellett, semmiféle forgalmi hatása nem lenne a dugódíjnak, legalábbis az említett tanulmány szerint. Ez logikus, hisz 320 forintos BKV jegyár mellett, ki hagyná a kocsiját az út szélén.
Emellett a bevezetéshez hiányzik a megfelelő számú P+R parkolók kialakítása, a 4-es metró befejezése, a budai fonódó villamoshálózat elkészülte, az 1-es és a 3-as villamosvonalak felújítása.
A dugódíj ebben a formájában csupán egy újabb sarc lenne, az infografikában vázolt jótékony hatások nélkül.
Grafika megjelent a VH-ban, ahol szakértők is elmondják, mennyire oké Tarlós legújabb terve.
Az infografika fényében szerintetek?